Gas­teiz, 1976ko martxoa­ren 3a. Martxoa­ren 8a, ema­ku­me lan­gi­lea­ren nazioar­te­ko eguna/​Gasteiz, 3 de mar­zo de 1976. 8 de mar­zo, día inter­na­cio­nal de la mujer trabajadora

[EUS]

Urte­ro, martxoa­ren 3an, Espai­nia­ko poli­ziak 1976ko Eus­kal Herri borro­ka­la­rian Gas­tei­zen egin­da­ko sarras­kia gogo­ratzen dugu. Gaur egun, ez dira hobe­tu lan­gi­leen bizi-bal­din­tzak, ez eta lan­gi­leen etor­ki­zun libre eta sozia­lis­ta­ra­ko bal­din­tza poli­ti­ko sozia­lak ere.

Gaur egun­go eta etor­ki­zu­ne­ra­ko erron­kak 1976ko ber­be­rak dira: borro­ka eta elkar­ta­su­na, gure hel­bu­ruak lor­tze­ko eta behar den moduan defen­datze­ko. Berretsi egi­ten dugu Eus­kal Esta­tu Sozia­lis­ta eta nazioar­te­ko iraul­tza bes­te­rik ez dugu­la nahi.

Era berean, martxoa­ren 8an, mun­du mai­la­ko indar iraul­tzai­leok ema­ku­me lan­gi­lea­ren nazioar­te­ko egu­na ospa­tu dugu. Ez dugu ospatzen «Ema­ku­meen Nazioar­te­ko Egu­na», edo kapi­ta­lak eta haien alia­tuek egin­da­ko eslo­gan femi­nis­ta bur­ge­se­ta­ko bat, edu­ki iraul­tzai­lea kentzeko.

Ema­ku­mea ez da iza­ki abs­trak­tu bat. Hezur-hara­giz­koa da eta, batez ere eta Eus­kal Herrian, zapal­kun­tza hiru­koitza jasa­ten du. Zapal­kun­tza ema­ku­me iza­tea­ga­tik, gizo­nak baino gehia­go esplo­ta­tua iza­tea­ga­tik eta zapal­kun­tza nazionalagatik.

Ema­ku­me lan­gi­leak inde­pen­den­tzia eko­no­mi­koa izan behar du, ezin­bes­te­koa sub­jek­tu sozio­po­li­ti­ko subirano gisa garatze­ko, lan­gi­le-kla­se­ko anai-arre­ben bal­din­tza ber­be­re­tan. Bur­ge­siak eta kapi­ta­lak fami­lian edo fami­lia­tik kan­po ema­ten dio­ten pape­ra sun­tsi­tu beha­rre­ko hor­ma da, sub­jek­tu iraul­tzai­lea den aldetik.

Zen­tzu horre­tan, ema­ku­me lan­gi­lea­ren era­ba­te­ko ber­din­ta­su­ne­ra­ko fro­ga­tu­ta­ko zehaz­ta­pen zien­ti­fi­ko baka­rra sozia­lis­moa da. Des­ber­din­ta­su­ne­tik eta, oro har, esplo­ta­zio­tik sal­ba deza­keen baka­rra da. Hor ere alda­tu behar da ema­ku­me lan­gi­lea­ren rola etxe­ko lane­tan, etab., ala ez da ezer aldatuko.

Ezin izan­go da ema­ku­me eta gizon berri­rik egon iraul­tza sozia­lis­ta­rik gabe. Eus­kal Herrian, zehaz­ki, eus­kal iraul­tza sozia­lis­ta­rik gabe. Jaki­na, azken hori ezi­nez­koa izan­go da ema­ku­me lan­gi­lea­ren era­ba­te­ko par­te-har­tze­rik gabe. Amnis­tia osa.

Inde­pen­den­tzia eta sozialismoa!

Eus­kal Esta­tu Sozia­lis­ta erai­kitzea­ren alde!

Amnis­tia­ren Alde­ko eta erre­pre­sioa­ren aur­ka­ko Mugimendua

2024ko otsai­la­ren 25ean

[ES]

El 3 de mar­zo de cada año recor­da­mos la matan­za de tra­ba­ja­do­res en lucha por sus rei­vin­di­ca­cio­nes efec­tua­da por la poli­cía espa­ño­la en Gas­teiz en la com­ba­ti­va Eus­kal Herria de 1976. En la actua­li­dad no han mejo­ra­do las con­di­cio­nes de vida de la cla­se tra­ba­ja­do­ra, ni sus con­di­cio­nes polí­ti­co socia­les cara al futu­ro libre y socia­lis­ta de la misma.

Los retos actua­les y cara al futu­ro siguen sien­do los mis­mos que en 1976: lucha y soli­da­ri­dad para con­se­guir nues­tros obje­ti­vos y para defen­der­los del modo que sea nece­sa­rio. Nos reafir­ma­mos en mani­fes­tar que no pre­ten­de­mos otra cosa que el Esta­do Socia­lis­ta Vas­co y la revo­lu­ción internacional.

Asi­mis­mo, el 8 de mar­zo, las fuer­zas revo­lu­cio­na­rias a nivel mun­dial, cele­bra­mos el día inter­na­cio­nal de la mujer tra­ba­ja­do­ra. No cele­bra­mos el «día inter­na­cio­nal de la mujer», u otro de los esló­ga­nes femi­nis­tas bur­gue­ses, fabri­ca­dos por el capi­tal y su cla­se para res­tar­le su con­te­ni­do revolucionario.

La mujer no es un ser abs­trac­to. Es de car­ne y hue­so y sufre, sobre todo y en Eus­kal Herria, una tri­ple opre­sión bien defi­ni­da. La opre­sión por su con­di­ción de mujer, por ser explo­ta­da inclu­so más que los hom­bres y por su opre­sión nacional.

La mujer tra­ba­ja­do­ra debe tener inde­pen­den­cia eco­nó­mi­ca, indis­pen­sa­ble para que se desa­rro­lle como suje­to socio­po­lí­ti­co sobe­rano en las mis­mas con­di­cio­nes que sus her­ma­nos de la cla­se tra­ba­ja­do­ra. El papel que la bur­gue­sía y el capi­tal le asig­nan en la fami­lia, o fue­ra de ella, es un muro a des­truir para su con­di­ción de suje­to revolucionario.

En este sen­ti­do, la úni­ca con­cre­ción cien­tí­fi­ca pro­ba­da para la ple­na igual­dad de la mujer tra­ba­ja­do­ra es el socia­lis­mo. Es el úni­co camino que le pue­de sal­var de la des­igual­dad y de la explo­ta­ción en gene­ral. Ahí, tam­bién, es don­de tie­ne que cam­biar el rol de la mujer tra­ba­ja­do­ra en los tra­ba­jos domés­ti­cos, etc., o no cam­bia­rá nada.

No podrá haber una mujer y hom­bre nue­vos sin revo­lu­ción socia­lis­ta. En Eus­kal Herria, en con­cre­to, sin la revo­lu­ción socia­lis­ta vas­ca. Evi­den­te­men­te, esta últi­ma será impo­si­ble sin la ple­na par­ti­ci­pa­ción de la mujer tra­ba­ja­do­ra. Amnis­tia osoa.

Inde­pen­den­tzia eta sozialismoa!

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Amnis­tia­ren Alde­ko eta erre­pre­sioa­ren aur­ka­ko Mugimendua

25 de febre­ro de 2024

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