[Cast/​Gal] Karl Marx. 1883 – 2013: Tomar el cie­lo por asal­to- Pri­mei­ra Linha

L@s comu­nis­tas galeg@s organizad@s en Pri­mei­ra Linha que­re­mos dar la bien­ve­ni­da a este año 2013 reme­mo­ran­do la figu­na del egre­gio revo­lu­cio­na­rio ale­mán, que fun­dó un sis­te­ma de pen­sa­mien­to y de acción que con­ti­núa sir­vien­do de guía al pue­blo tra­ba­ja­dor en su lucha con­tra la explo­ta­ción y domi­na­ción capitalista.

Este recuer­do no se limi­ta­rá a un sim­ple comu­ni­ca­do que haga men­ción de tal efe­mé­ri­de, ya que Pri­mei­ra Linha pro­mo­ve­rá a lo lar­go de este año que aca­ba de ini­ciar, una serie de ini­cia­ti­vas diri­gi­das a divul­gar la figu­ra de Karl Marx (1818 – 1883)y, sobre todo, para man­te­ner pre­sen­te el vas­to lega­do polí­ti­co e ideo­ló­gi­co que dejó a la huma­ni­dad explotada.

Jun­to a su fiel com­pa­ñe­ro Frie­drich Engels (1820−1895), Marx pone todas sus capa­ci­da­des inte­lec­tua­les y dis­po­si­ción mili­tan­te al ser­vi­cio de la lucha de la cla­se obre­ra y de sus orga­ni­za­cio­nes revo­lu­cio­na­rias. A par­tir de estas, el socia­lis­mo y el comu­nis­mo dejan de ser bellas y román­ti­cas inten­cio­nes, para con­ver­tir­se en pro­yec­to polí­ti­co de la revo­lu­ción mundial.

Des­de enton­ces, miles de trabajadoras/​es entre­ga­ron lo mejor de sus vidas luchan­do por la trans­for­ma­ción radi­cal de la socie­dad y por la revo­lu­ción socia­lis­ta. Bajo la ban­de­ra liber­ta­do­ra, insu­mi­sa y rebel­de del mar­xis­mo, innu­me­ra­bles gene­ra­cio­nes de obrer@s, campesin@s, jóve­nes y estu­dian­tes se enfren­ta­ron con esta poten­te arma ideo­ló­gi­ca a las dic­ta­du­ras del capi­tal, mili­ta­res y poli­cías, empre­sa­rios y banqueros.

En tiem­pos de fuer­tes tor­men­tas pro­vo­ca­das por la actual cri­sis capi­ta­lis­ta en cur­so, la ple­na vigen­cia del mar­xis­mo como méto­do de aná­li­sis y trans­for­ma­ción de la reali­dad es incues­tio­na­ble y diá­fa­na. El mar­xis­mo con­ti­núa ins­pi­ran­do como un fue­go sagra­do la ima­gi­na­ción, los sue­ños de eman­ci­pa­ción y la resis­ten­cia de los pue­blos que pre­ten­den cami­nar con otro rum­bo dife­ren­te al que nos con­du­ce la bar­ba­rie y el caos capi­ta­lis­ta, en direc­ción a un cam­bio de raíz del mun­do, de las ins­ti­tu­cio­nes y de las sub­je­ti­vi­da­des. El genio de Marx no creó de la nada todo un sis­te­ma de ideas y de inter­pre­ta­ción de la reali­dad; con­si­guió sin­te­ti­zar en esa épo­ca de for­ma com­ple­ta y armo­nio­sa doc­tri­nas de los repre­sen­tan­tes más emi­nen­tes de filo­so­fía, de eco­no­mía polí­ti­ca y del socia­lis­mo, dan­do res­pues­tas a los prin­ci­pa­les para­dig­mas que cada una de ellas había expuesto.

Mate­ria­lis­mo his­tó­ri­co y dia­léc­ti­ca materialista

Marx ense­ñó a la cla­se repri­mi­da y explo­ta­da una par­ti­cu­lar mane­ra de enten­der el mun­do. Sin embar­go, no se que­dó, sólo, en mos­trar una mera inter­pre­ta­ción de la reali­dad y reali­zó un lla­ma­mien­to deci­di­do a la trans­for­ma­ción de la mis­ma. El mar­xis­mo es antes de nada una filo­so­fía de la pra­xis, y su núcleo fun­da­men­tal es el mate­ria­lis­mo his­tó­ri­co y el méto­do ddáctico.

Nada exis­te fue­ra de la reali­dad y nada exis­te si no exis­te al mis­mo tiem­po su con­tra­rio. Con esta filo­so­fía, Marx com­ba­tió el idea­lis­mo, el aná­li­sis de toda cues­tión se ciñe a lo real­men­te exis­ten­te y no que­da ais­la­da de la his­to­ria, al estar vin­cu­la­da a una deter­mi­na­da eta­pa de la mis­ma. Ade­más de esto, el mate­ria­lis­mo dia­léc­ti­co mues­tra como la reali­dad no es uni­la­te­ral y está en cons­tan­te desa­rro­llo, en la que exis­ten avan­ces, retro­ce­sos e, inclu­si­ve, estancamientos.

El revo­lu­cio­na­rio de Tré­ve­ris expli­có que el cono­ci­mien­to social de la huma­ni­dad (las diver­sas opi­nio­nes y doc­tri­nas filo­só­fi­cas, reli­gio­sas, polí­ti­cas, etc.) refle­ja el régi­men eco­nó­mi­co de la socie­dad. Des­pués de haber veri­fi­ca­do esta pro­po­si­ción, se dedi­có fun­da­men­tal­men­te al estu­dio minu­cio­so de este régi­men eco­nó­mi­co. Don­de los eco­no­mis­tas bur­gue­ses veían rela­cio­nes entre obje­tos (inter­cam­bio de unas mer­can­cíais por otras), Marx des­cu­brió rela­cio­nes entre per­so­nas, entre pro­duc­to­res y expro­pia­do­res de rique­za. La teo­ría de la plus­va­lía cons­ti­tu­yó la pie­dra angu­lar de la teo­ría eco­nó­mi­ca de Marx, que cons­ta­ta y deja al des­cu­bier­to la explo­ta­ción que sufre la cla­se tra­ba­ja­do­ra por el Capital.

La visión glo­bal que pro­por­cio­na el méto­do de aná­li­sis mar­xis­ta dice que las injus­ti­cias de todos los modos de pro­duc­ción por los que atra­ve­só la huma­ni­dad no se ciñen a la mera explo­ta­ción de la fuer­za de tra­ba­jo de l@s explo­ta­dos, sien­do la opre­sión y la domi­na­ción fac­to­res a tener en cuen­ta para sus­ten­tar y jus­ti­fi­car la explo­ta­ción. Tal con­clu­sión es la doc­tri­na de la lucha de cla­ses, implí­ci­ta en la his­to­ria uni­ver­sal, base y fuer­za motriz de todo el desa­rro­llo histórico.

El mate­ria­lis­mo his­tó­ri­co y dia­léc­ti­co, la teo­ría de la plus­va­lía, la lucha de cla­ses con­for­man los gran­des pila­res del mar­xis­mo y cons­ti­tu­yen la base de la crí­ti­ca al actual esta­do de cosas. Al mis­mo tiem­po, indi­can al pue­blo tra­ba­ja­dor la sali­da de la mise­ria la que nos lle­vó a la vorá­gi­ne de la cri­sis capitalista.

Recor­dar a Marx para adap­tar y enri­que­cer su lega­do en el pre­sen­te es tarea impres­cin­di­ble para la mili­tan­cia comu­nis­ta de la segun­da déca­da del siglo XXI. Divul­gar su figu­ra ayu­da­rá a des­per­tar nue­vas con­cien­cias para desa­fiar la hege­mo­nía del actual sis­te­ma que pro­du­ce mise­ria, des­em­pleo, y embru­te­ci­mien­to moral en un momen­to his­tó­ri­co tan sig­ni­fi­ca­ti­vo como el que esta­mos vivien­do, cuan­do se ven con­fir­ma­das en la prác­ti­ca las prin­ci­pa­les teo­rías de Marx sobre el desa­rro­llo capi­ta­lis­ta. Nue­vas con­cien­cias que cono­cen la esen­cia de la reali­dad y nue­vos agen­tes que pasan a la acción revo­lu­cio­na­ria para barrer lo vie­jo y cons­truir un nue­vo esce­na­rio socia­lis­ta es la for­ma de hacer reali­dad los idea­les marxistas.

Su lega­do y actua­li­dad está más vigen­te que nun­ca. Karl Marx y el mar­xis­mo son una herra­mien­ta impres­cin­di­ble para nues­tra eman­ci­pa­ción y libe­ra­ción, para el triun­fo de la Revo­lu­ción Galega.

Gale­go

L@s comu­nis­tas galeg@s organizad@s em Pri­mei­ra Linha que­re­mos dar as boas-vin­das a este ano 2013 fazen­do umha lem­bra­nça da figu­ra do egré­gio revo­lu­cio­ná­rio ale­mám, que fun­dou um sis­te­ma de pen­sa­men­to e de açom que con­ti­nua a ser­vir de guia ao povo tra­balha­dor na sua lui­ta con­tra a explo­raçom e domi­naçom capitalista.

Esta lem­bra­nça nom fica­rá res­tri­ta a um sim­ples comu­ni­ca­do fazen­do mençom da efe­mé­ri­de, já que Pri­mei­ra Linha pro­mo­ve­rá ao lon­go des­te ano que aca­ba de ini­ciar umha série de ini­cia­ti­vas enca­minha­das a divul­gar a figu­ra de Karl Marx (1818−1883), e sobre­to­do, para man­ter pre­sen­te o vas­to lega­do polí­ti­co e ideo­ló­gi­co que dei­xou à huma­ni­da­de explorada.

Jun­to ao seu fiel com­panhei­ro Frie­drich Engels (1820−1895), Marx pom todas as suas capa­ci­da­des inte­le­tuais e dis­po­siçom mili­tan­te ao ser­viço da lui­ta da clas­se ope­rá­ria e das suas orga­ni­zaçons revo­lu­cio­ná­rias. A par­tir deles, o socia­lis­mo e o comu­nis­mo dei­xam de ser belas e román­ti­cas inte­nçons, para se con­ver­te­rem em pro­je­to polí­ti­co da revo­luçom mundial.

Des­de entom, milha­res de trabalhadores/​as entre­gá­rom o melhor das suas vidas lui­tan­do pola trans­for­maçom radi­cal da socie­da­de e pola revo­luçom socia­lis­ta. Sob a ban­dei­ra liber­ta­do­ra, insub­mis­sa e rebel­de do mar­xis­mo, inume­rá­veis geraçons de operári@s, camponeses/​as, jovens e estu­dan­tes enfren­tá­rom com esta poten­te arma ideo­ló­gi­ca as dita­du­ras do capi­tal, mili­ta­res e polí­cias, e empre­sá­rios e banqueiros.

Em tem­pos de for­tes tro­voa­das pro­vo­ca­das pola atual cri­se capi­ta­lis­ta em cur­so, a ple­na vigên­cia do mar­xis­mo como méto­do de aná­li­se e trans­for­maçom da reali­da­de é inques­tio­ná­vel e diá­fa­na. O mar­xis­mo con­ti­nua a ins­pi­rar como um lume sagra­do a ima­gi­naçom, os sonhos de eman­ci­paçom e a resis­tên­cia dos povos que pre­ten­dem caminhar com um outro rumo dife­ren­te ao que nos con­duz par a bar­bá­rie e o caos capi­ta­lis­ta, em direçom a umha muda­nça de raíz do mun­do, das ins­ti­tuiçons e das subjetividades.

O génio de Marx nom criou do nada todo um sis­te­ma de ideias e de inter­pre­taçom da reali­da­de; con­se­guiu sin­te­ti­zar na sua altu­ra de for­ma com­ple­ta e har­mo­nio­sa dou­tri­nas dos repre­sen­tan­tes mais emi­nen­tes da filo­so­fia, da eco­no­mia polí­ti­ca e do socia­lis­mo, dan­do res­pos­tas aos prin­ci­pais para­dig­mas que cada umha delas tinha colocado.

Mate­ria­lis­mo his­tó­ri­co e dia­lé­ti­ca materialista

Marx mos­trou à clas­se opri­mi­da e explo­ra­da umha par­ti­cu­lar manei­ra de enten­der o mun­do. Porém, nom ficou em mos­trar umha mera inter­pre­taçom da reali­da­de e reali­zou um cha­ma­men­to deci­di­do à trans­for­maçom da mes­ma. O mar­xis­mo é antes de mais umha filo­so­fia da pra­xe, e o seu núcleo fun­da­men­tal é o mate­ria­lis­mo his­tó­ri­co e o méto­do dialético.

Nada exis­te fora da reali­da­de e nada exis­te se nom exis­te ao mes­mo tem­po o seu con­trá­rio. Com esta filo­so­fia, Marx com­ba­teu o idea­lis­mo, a aná­li­se de toda ques­tom cin­ge-se ao real­men­te exis­ten­te e nom fica iso­la­da da his­tó­ria, ao estar liga­da a umha deter­mi­na­da eta­pa da mes­ma. Além do mais, o mate­ria­lis­mo dia­lé­ti­co mos­tra como a reali­da­de nom é uni­la­te­ral e está em cons­tan­te des­en­vol­vi­men­to, na qual há ava­nços, retro­ces­sos e, inclu­si­ve, estagnamentos.

O revo­lu­cio­ná­rio de Tré­ve­ris expli­cou que o conhe­ci­men­to social da huma­ni­da­de (as diver­sas opi­nions e dou­tri­nas filo­só­fi­cas, reli­gio­sas, polí­ti­cas, etc.) refle­te o regi­me eco­nó­mi­co da socie­da­de. Depois de ter veri­fi­ca­do esta pro­po­siçom, dedi­cou-se fun­da­men­tal­men­te ao estu­do minu­cio­so des­te regi­me eco­nó­mi­co. Onde os eco­no­mis­tas bur­gue­ses viam relaçons entre obje­tos (tro­ca dumhas mer­ca­do­rias por outras), Marx des­co­briu relaçons entre pes­soas, entre pro­du­to­res e expro­pria­do­res de rique­za. A teo­ria da mais-valia cons­ti­tui a pedra angu­lar da teo­ria eco­nó­mi­ca de Marx, que cons­ta­ta e dei­xa a des­cu­ber­to a explo­raçom que sofre a clas­se tra­balha­do­ra polo Capital.

A visom glo­bal que pro­por­cio­na o méto­do de aná­li­se mar­xis­ta di que as injus­tiças de todos os modos de pro­duçom polos quais atra­ves­sou a huma­ni­da­de nom se cin­gem à mera explo­raçom da força de tra­balho d@s explorad@s, sen­do a opres­som e a domi­naçom fato­res a ter em con­ta para sus­ten­tar e jus­ti­fi­car a explo­raçom. Tal con­clu­som é a dou­tri­na da lui­ta de clas­ses, implí­ci­ta na his­tó­ria uni­ver­sal, base e força motriz de todo o des­en­vol­vi­men­to histórico.

O mate­ria­lis­mo his­tó­ri­co e dia­lé­ti­co, a teo­ria da mais-valia, a lui­ta de clas­ses con­for­mam os gran­des esteios do mar­xis­mo e cons­ti­tuem a base da crí­ti­ca ao atual esta­do de cou­sas. Ao mes­mo tem­po, indi­cam ao povo tra­balha­dor a saí­da da misé­ria a que nos levou a vora­gem da cri­se capitalista.

Relem­brar Marx para adap­tar e enri­que­cer o seu lega­do no pre­sen­te é tare­fa impres­cin­dí­vel para a mili­tán­cia comu­nis­ta da segun­da déca­da do sécu­lo XXI. Divul­gar a sua figu­ra aju­da­rá a des­per­tar novas cons­ciên­cias para desa­fiar a hege­mo­nia do atual sis­te­ma que pro­duz misé­ria, des­em­pre­go e embru­te­ci­men­to moral num momen­to his­tó­ri­co tam sig­ni­ca­ti­vo como o que esta­mos a viver, quan­do se estám a ver con­fir­ma­das na prá­ti­ca as prin­ci­pais teo­rias de Marx sobre o des­en­vol­vi­men­to capitalista.
Novas cons­ciên­cias que conhe­cem a essên­cia da reali­da­de e novos agen­tes que pas­sam à açom revo­lu­cio­ná­ria para varrer o velho e cons­truir um novo cená­rio socia­lis­ta é a for­ma de tor­nar reali­da­de os ideais marxistas.

O seu lega­do e atua­li­da­de está mais vigen­te que nun­ca. Karl Marx e o mar­xis­mo som umha ferra­men­ta impres­cin­dí­vel para a nos­sa eman­ci­paçom e liber­taçom, para o triun­fo da Revo­luçom Galega.

Artikulua gustoko al duzu? / ¿Te ha gustado este artículo?

Twitter
Facebook
Telegram

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *