EUSKO JAURLARITZAREN DIRU LAGUNTZAK ALKILERRARI

1. LAGUNTZEN BALORAZIOA

11/​2020 Lege
Dekre­tuak zioen, Komu­ni­ta­te Auto­no­moek eza­rri­ko zituz­te­la alokairuen
lagun­tzen zen­ba­te­ko, zein bal­din­tzak. 900 euro­ko lagun­tze­taz ari
ziren. Hain­bat aste­ren ostean, Eus­ko Jaur­la­ritzak (EJ) publikatzen
ditu:

Lehe­nik,
adie­raz­ga­rria da hain­bes­te atze­ra­tu iza­na. Pyme eta autonomoentzako
lagun­tze­kin era­man­da­ko pro­ze­sua ezber­di­na izan da, egun gutxi batzuk
iga­ro ziren lagun­tzak argitze­ra­ko eta gal­de­te­gi for­ma­ko web orri bat
ere publi­ka­tu zuten. Aldi berean, ban­kuek dio­te ez daki­te­la ezer
asko­ren­tza­ko auke­ra baka­rra zen mikro­kre­di­tuei buruz.

Biga­rre­nik, diru
lagun­tza 250 euro­koa bes­te­rik ez da. Alo­kai­rua­ren pre­zioa­ren batez
bes­te­koa 667,6 euro­koa denean EAEn. Guz­ti­ra 15,5 mili­oi euro dira,
enpre­sa eta auto­no­moei bide­ra­tu­ta­ko lagun­tza­re­kin kon­pa­ra­tuaz, 1.550
mili­oi euro, hus­ke­ria protelgoarentzat.

Eus­ko Jaurlaritzak,
Zer­bitzu Sozia­len esku uzten du “zaur­ga­rri­ta­sun egoe­ran” egon
dai­tez­keen kasuaen balo­ra­zioa, bai­na hauek satu­ra­tu­rik dau­de. Ez dira
kasuen balo­ra­zio hauek egi­ten, psi­ko­lo­go eta kale­ko hezitzailez
osa­tu­ta­ko tal­deak ez bai­ti­ra bil­tzen ari.

Lagun­tza
hauek eta bes­te pres­ta­zio zein *sub­si­dioak bate­ra­ezi­nak iza­teak da
ara­zo nagu­sie­ne­ta­ko bat. 250 euro­ko lagun­tza hauek jasotzen dituzten
gehien­goak, haue­ta­ko pres­ta­zio bat ere jasotzen dute, diru sarreren
fal­ta ez bai da coro­na­vi­ru­sa­ren garain sor­tu­ta­ko ara­zo bat. 

Azke­nik, laguntzek,
gehien­goak ez duen esta­tus legal bat eskatzen du (lane­ko kontratua,
alo­kai­rua…), pro­le­tal­go des­ja­be­tue­na lega­li­ta­te bur­ge­se­tik hurrun
bizi da. Bal­din­tzak bete­ta ere, bide buro­kra­ti­ko luzeak ez dira
sos­ten­ga­ga­rriak y askok amo­re ema­ten dute.

2.
KONKLUSIOAK/​/​HAUSNARKETAK?

Lagun­tzak berandu
iris­tea, EJ‑k bote­re sozial han­die­na due­na bes­te­rik laguntzen
ditue­la­ren adi­bi­dea da. “Ongi­za­te ekonomikoa=ongizate soziala”
for­mu­la zaha­rra­re­kin engai­natzen gai­tuz­te, enpre­sen­tzat diren milioi
horiek pro­le­tal­goa­ren­tzat dire­la eta ez pro­le­tal­goa­re­nak balira
bezala.

Mise­ria estrukturala
leun­tze­ko lagun­tza hauen fun­tzio poli­ti­koa sei­na­la­tu behar dugu.
Gai­ne­ra, izan dai­te­ke, hel­bu­ru hauen­tza­ko nahi­koa ez iza­teaz gain,
eko­no­mi­ko­ki sos­ten­ga­ga­rria ez iza­tea. Sozial­de­mo­kra­ziak ez dio
erre­ze­ta magi­koa apli­katzea­ri utzi­ko, erreforma.

Inpo­ten­tzia­tik,
estra­tu pri­bi­le­gia­tue­nen par­ti­du zein anto­la­kun­deak ikus­ten ditugu
haien intere­sak defen­datzen. Pro­le­tal­goa­ren antolakuntza
inde­pen­den­tea beha­rrez­koa da kon­tuan har­tze­ko indar poli­ti­ko bat izan
dadin.

¡Nada es imposible,
todo se organiza!

AYUDAS AL PAGO DE ALQUILER EN LA CAV: BREVE ANÁLISIS

El
Gobierno Vas­co ha hecho públi­cas las ayu­das al alquiler

En
este hilo resu­mi­mos y valo­ra­mos las medi­das, ade­más de intentar
apor­tar una pers­pec­ti­va mas amplia

[Abri­mos
HILO]

1.
VALORACIÓN DE LAS AYUDAS

En
el real decre­to ley 11/​2020 se esti­pu­la­ba que las Comunidades
Autó­no­mas debían esta­ble­cer las cuan­tías y las con­di­cio­nes de las
Ayu­das al Alqui­ler. Se habla­ba de ayu­das de has­ta 900€

Tras
varias sema­nas, el Gobierno Vas­co (GV) las publi­ca por fin:

-
Pri­me­ro, lla­ma la aten­ción lo mucho que se han demo­ra­do. A
dife­ren­cia de las ayu­das a pymes y autó­no­mos que tar­da­ron días y
has­ta dis­po­nen de una web de con­sul­ta ins­tan­tá­nea. Asi­mis­mo, los
ban­cos dicen no saber nada de los micro­cré­di­tos que eran la única
opción para muchos

-
Segun­do, la
cuan­tía de la ayu­da lle­ga sólo a 250€. Recor­de­mos que el precio
medio del alqui­ler en la CAV es de 667,6 euros. En total son 15,5
millo­nes de euros que com­pa­ra­dos a los 1.555 m.e. diri­gi­dos a
empre­sas y autó­no­mos son cal­de­ri­lla para el proletariado 


– El GV deja en manos de los Ser­vi­cios Socia­les valo­rar si se cumplen
los requi­si­tos en los casos de “extre­ma vul­ne­ra­bi­li­dad” pero
éstos están satu­ra­dos. No se hacen valo­ra­cio­nes de los casos porque
los gru­pos for­ma­dos por psi­có­lo­gos, edu­ca­do­res de calle etc. ya no
se reúnen


– Uno de los prin­ci­pa­les pro­ble­mas es la incom­pa­ti­bi­li­dad de esta
ayu­da con otro tipo de sub­si­dios y pres­ta­cio­nes. La gran mayo­ría de
las per­so­nas que nece­si­ten estos 250€ reci­ben algu­na de estas
pres­ta­cio­nes pues­to que la fal­ta de ingre­sos no es una nove­dad del
coronavirus

-
Por últi­mo, las medi­das pre­vén un esta­tus legal que gran par­te no
cum­ple (con­tra­to de tra­ba­jo, alqui­ler…), el pro­le­ta­ria­do mas
des­po­seí­do
vive “al mar­gen” de la lega­li­dad bur­gue­sa.
Inclu­so
cum­plien­do los requi­si­tos, el labe­rin­to buro­crá­ti­co es insostenible
y muchos desisten

2.
CONCLUSIONES


– Que las ayu­das lle­guen tar­de no es mas que una mues­tra de que el GV
pro­vee a quien mas poder social tie­ne. Nos enga­ñan con la vieja
fór­mu­la de “bonan­za económica=bienestar social” como si esos
millo­nes a empre­sas fue­ran “para” y no “a cos­ta” del
proletariado

-
Debe­mos
seña­lar la fun­ción polí­ti­ca de estas ayu­das como for­ma de paliar
la mise­ria estruc­tu­ral. Pero pue­de que ade­más de ser insuficientes
para este pro­pó­si­to sean eco­nó­mi­ca­men­te insos­te­ni­bles.
La
social­de­mo­cra­cia no deja­rá de inten­tar apli­car la mági­ca receta
dela reforma

-Vemos
impo­ten­tes como esos estra­tos pri­vi­le­gia­dos tie­nen par­ti­dos y
orga­ni­za­cio­nes de todo signo que defien­den sus intere­ses. Es
nece­sa­ria la organización
inde­pen­dien­te del pro­le­ta­ria­do para que sea una fuer­za polí­ti­ca a
tener en cuenta

¡Nada es impo­si­ble, todo se organiza!

Itu­rria /​Fuen­te

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