La CUP es pre­sen­ta­rà a les elec­cions per impe­dir la gover­na­bi­li­tat a l’Estat /​La CUP se pre­sen­ta­rá a las elec­cio­nes para impe­dir la gober­na­bi­li­dad del Esta­do

[CAT]

La CUP ha decidit impulsar una candidatura pròpia a les properes eleccions espanyoles del 10 de novembre, avui en Consell Polític extraordinari. Aquesta decisió és el resultat d’un debat afrontat pel conjunt de la militància per donar resposta a un context d’excepcionalitat democràtica marcat per la repressió i la criminalització de l’independentisme i per la reiterada vulneració de drets civils i socials per part de l’estat espanyol.

En cap cas, la candidatura té l’objectiu de normalitzar l’activitat política institucional a l’estat espanyol, sinó que es presentarà a les eleccions del 10N per impugnar des de l’arrel la consolidació del règim del 78 i impedir qualsevol governabilitat a l’Estat, fins que no es reconegui el dret a l’autodeterminació.

En un context on algunes forces independentistes es veuen disposades a garantir la governabilitat a l’estat espanyol, calen respostes polítiques valentes per la defensa dels drets fonamentals, per l'amnistia de totes les persones represaliades i en defensa de l’exercici del dret a l’autodeterminació.

La CUP s’emplaça a seguir concretant el programa polític, que parteix dels tres eixos principals d’autodeterminació, amnistia i conquesta de drets, i la llista electoral al proper Consell Polític ordinari del 5 d’octubre.

28 de setembre de 2019

[ES]

La CUP ha decidido en el Consell Polític extraordinario de hoy impulsar una candidatura propia en la próximas elecciones españolas de 10 de noviembre. Esta decisión es el resultado de un debate realizado por el conjunto de la militancia para dar respuesta a un contexto de excepcionalidad democrática marcado por la represión y la criminalización del independentismo y por la reiterada vulneración de derechos civiles y sociales por parte del Estado español.

Esta candidatura no tiene, en ningún caso, el objetivo de normalizar la actividad política institucional del Estado español, sino que se presenta a las elecciones del 10N para impugnar desde la raíz la consolidación del régimen del 78 e impedir cualquier gobernabilidad del Estado, hasta que no reconozca el derecho de autodeterminación.

En un contexto en donde algunas fuerzas independentistas están dispuestas a garantizar la gobernabilidad del Estado español, son necesarias respuestas políticas valientes para defender los derechos fundamentales, por la amnistía de todas las personas represaliadas y en defensa del ejercicio del derecho de autodeterminación.

La CUP se compromete a seguir concretando el programa político que parte de tres ejes principales: la autodeterminación, la amnistía y la conquista de derechos, la lista electoral se decidirá en el próximo Consell Polític del 5 de octubre.

28 de septiembre de 2019

Artikulua gustoko al duzu? / ¿Te ha gustado este artículo?

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *