Impe­ria­lis­mo “huma­ni­ta­rio” Occi­den­tal en Mali: esta vez los malos son los islamistas-separatistas

Articu­lo publi­ca­do en Berria, tra­duc­ci­do por un cola­bo­ra­dor de Boltxe
Libia gorripidea rk

Irak, Afga­nis­tan, Libia, Siria… des­pués de con­ver­tir­los en un caos de san­gre ha lle­ga­do ines­pe­ra­da­men­te la hora de Mali. La Repú­bli­ca Fran­ce­sa está bom­bar­dean­do Mali, según dicen, para pro­te­ger a sus habi­tan­tes de los “malos” de turno.

Aho­ra los malos malí­si­mos dicen que son unos inte­gris­tas-sepa­ra­tis­tas que quie­ren impo­ner la sha­ria en Mali. Qué extra­ño…. ¿No están Fran­cia y el res­to de Esta­dos Occi­den­ta­les apo­yan­do a los isla­mis­tas para derro­car al gobierno Sirio, como hicie­ron en Libia? ¿Los isla­mis­tas de Libia y Siria son “bue­nos” y los de Mali mal­va­dos? Deje­mos las res­pues­tas a estas incó­mo­das pre­gun­tas para más adelante.

En el pro­ce­so de des­co­lo­ni­za­ción del pasa­do siglo la Repú­bli­ca Fran­ce­sa creó arti­fi­cial­men­te el Esta­do de Mali inclu­yen­do en él al pue­blo Tua­reg, Aza­wag, al nor­te del nue­vo Esta­do. El 6 de abril de 2012 el Movi­mien­to Nacio­nal para la Libe­ra­ción de Aza­wad (MNLA) decla­ró la inde­pen­den­cia de su país. Una vez decla­ra­da la inde­pen­den­cia sur­gie­ron los con­flic­tos entre el MLNA y los Tua­reg islamistas.

De cual­quier mane­ra, la decla­ra­ción de inde­pen­den­cia de Aza­wad no ha sido del gus­to de los Esta­dos impe­ria­lis­tas Occi­den­ta­les, ni tam­po­co de los paí­ses de la Unión Afri­ca­na. Todos ellos se han posi­cio­na­do en con­tra de la inde­pen­den­cia. A par­tir de ahí se ha desa­rro­lla­do la habi­tual far­sa pre­via a cual­quier agre­sión mili­tar; crea­ción de la “opi­nión públi­ca” en los medios, con­se­guir el vis­to bueno (y si no se con­si­gue prác­ti­ca­men­te da lo mis­mo) de la ONU y, ¡alehop!, Ya tene­mos a los bom­bar­de­ros de un Esta­do Euro­peo expor­tan­do demo­cra­cia para civi­li­zar a unos cazu­rros atra­sa­dos. Como en las Cru­za­das, como cuan­do los espa­ño­les lle­ga­ron a Amé­ri­ca, como ….. siempre.

Por aho­ra no está muy cla­ro cual es la excu­sa prin­ci­pal del ata­que mili­tar; aca­bar con la inde­pen­den­cia de Aza­wad o impe­dir un Esta­do islá­mi­co en Mali. O ambas dos.

Pero a estas altu­ras todos sabe­mos cuál es el moti­vo real de esta inva­sión, como en todas, con­tro­lar las rique­zas natu­ra­les y el Gobierno de Mali. Y esta vez nos pre­sen­tan este ata­que impe­ria­lis­ta como la lucha con­tra el “terro­ris­mo yiha­dis­ta”. Como hicie­ron con Afganistán.

Y esta excu­sa me recuer­da varias cosas.

Impe­ria­lis­mo Occi­den­tal e islamismo

El impe­ria­lis­mo del siglo XXI en su rela­ción con el isla­mis­mo uti­li­za un cinis­mo tama­ño extra gran­de; algu­nas veces uti­li­za el isla­mis­mo como alia­do con­tra orga­ni­za­cio­nes de izquier­da o con­tra gobier­nos “enemi­gos”. Otras veces son pre­sen­ta­dos como el enemi­go que jus­ti­fi­ca la invasión.

-Afga­nis­tán: en la déca­da de 1980 gober­na­ba en Afga­nis­tán un par­ti­do que se defi­nía de izquier­das y pro­gre­sis­ta; el Par­ti­do Demo­crá­ti­co Popu­lar de Afga­nis­tán apo­ya­do por los sovié­ti­cos. Con­tra ellos se suble­va­ron los que aho­ra cono­ce­mos como los tali­ba­nes, apo­ya­dos masi­va­men­te por los Esta­dos Occi­den­ta­les que los deno­mi­na­ban como “com­ba­tien­tes por la liber­tad” (inclui­do Bin Laden). Des­pués de echar a los sovié­ti­cos y aca­bar con el gobierno de izquier­da los tali­ba­nes lle­ga­ron al poder.

En 2001 EEUU con el apo­yo de otros Esta­dos Euro­peos inva­dió Afga­nis­tán para echar del gobierno a quie­nes 20 años antes había deno­mi­na­do como “com­ba­tien­tes por la liber­tad”. Antes de eso, nues­tros medios de comu­ni­ca­ción nos ense­ña­ron lo malos que eran aho­ra los tali­ba­nes, por ejem­plo; obli­ga­ban a las muje­res a lle­var bur­ka y des­tru­ye­ron los budas gigan­tes. El femi­nis­mo y la cul­tu­ra como excu­sas impe­ria­lis­tas. Y la inva­sión y la gue­rra con­ti­núan has­ta hoy día.

Resu­mien­do; para echar a un gobierno de izquier­da el impe­ria­lis­mo occi­den­tal y el isla­mis­mo se unie­ron. Una vez con­se­gui­do el obje­ti­vo empe­za­ron a ostias entre ellos.

-Libia: por la cer­ca­nía en el tiem­po no veo nece­sa­rio nin­gún repa­so his­tó­ri­co. El impe­ria­lis­mo occi­den­tal, con la Repú­bli­ca Fran­ce­sa de Sar­kozy a la cabe­za y la OTAN de mam­po­rre­ro, y las Monar­quías del Gol­fo fue­ron de la mano para aca­bar con el gobierno “enemi­go” anti­im­pe­ria­lis­ta de Gada­fi. Apo­ya­ron mili­tar, eco­nó­mi­ca y polí­ti­ca­men­te a los diver­sos gru­pos isla­mis­tas, y aho­ra, des­trui­do el gobierno de Gada­fi, de nue­vo han empe­za­do a dar­se leña mutua­men­te.

Recor­de­mos que para faci­li­tar el ata­que nues­tros medios ade­más de repe­tir incan­sa­ble­men­te todas las men­ti­ras posi­bles con­tra el Gobierno libio, nos pre­sen­ta­ban la cara ama­ble de los isla­mis­tas: “revo­lu­cio­na­rios”, “rebel­des por la liber­tad”, etc. Como hicie­ron en Afganistán.

Resu­mien­do: para aca­bar con un gobierno “enemi­go” y anti­im­pe­ria­lis­ta los isla­mis­tas y el impe­ria­lis­mo occi­den­tal vol­vie­ron a unir sus fuer­zas. Una vez con­se­gui­do el obje­ti­vo vuel­ven a dar­se de tortas.

-Siria: lo que está ocu­rrien­do es una copia muy pare­ci­da a lo ocu­rri­do en Libia. Se han uni­do el isla­mis­mo con­tro­la­do por Tur­quía, país miem­bro de la OTAN, el sala­fis­mo con­tro­la­do por las Monar­quías del Gol­fo y las poten­cias Occi­den­ta­les, nue­va­men­te con Fran­cia a la cabe­za (esta vez con Hollan­de) para aca­bar con el Gobierno sirio anti­im­pe­ria­lis­ta de Al Assad. Esta vez no con­si­guie­ron el bene­plá­ci­to del Con­se­jo de Segu­ri­dad de la ONU (Rusia y Chi­na, al con­tra­rio de lo que hicie­ron en Libia, vota­ron en con­tra) y sus pla­nes se han ralentizado.

En esta oca­sión nue­va­men­te se ha inten­ta­do ocul­tar en nues­tros medios la cara más tene­bro­sa de los isla­mis­tas. Pero como el con­flic­to se está alar­gan­do más de lo pre­vis­to, cada vez se les hace más difí­cil ocul­tar las matan­zas que come­ten los alia­dos isla­mis­tas de Occi­den­te y el pro­yec­to polí­ti­co que tie­nen para Siria: la Sha­ria. Por eso aho­ra están inten­tan­do ven­der­nos la dife­ren­cia entre isla­mis­tas “mode­ra­dos” (el Ejer­ci­to Libre Sirio con­tro­la­do por Tur­quía) y los isla­mis­tas “malos”, los de Al Qaeda.

-Mali: ¿Por qué el isla­mis­mo que Occi­den­te ha patro­ci­na­do en Libia o Siria es bueno y el de Mali es malo? En todo caso ¿jus­ti­fi­ca eso una san­grien­ta agre­sión mili­tar? Pare­ce que sí, pero todos sabe­mos cuál es la ver­da­de­ra razón; el oro, el uranio….

Cinis­mo, hipo­cre­sía, cruel­dad, sal­va­jis­mo… a nive­les colo­sa­les para robar en esos luga­res crean­do un sufri­mien­to sin medi­da. Con nues­tros votos.

¿Y noso­tros? ¿Esta­mos engañados?

Las enor­mes mani­fes­ta­cio­nes con­tra las inva­sio­nes de Irak y Afga­nis­tán fue­ron las últi­mas denun­cias masi­vas anti­im­pe­ria­lis­tas rea­li­za­das en Euro­pa. Des­pués, Libia, Siria, aho­ra Mali… casi nadie se mue­ve. El impe­ria­lis­mo “huma­ni­ta­rio” y su bom­bar­deo mediá­ti­co ha con­tri­bui­do a que nues­tras socie­da­des vean con bue­nos ojos estas agre­sio­nes impe­ria­les. Los mis­mos par­ti­dos y gobier­nos a los que vota­mos diri­gen todas estas masacres.

Pero no sea­mos inge­nuos; no esta­mos enga­ña­dos. La mayo­ría de la gen­te pien­sa que estas inva­sio­nes y agre­sio­nes mili­ta­res ayu­da­rán a man­te­ner el sta­tus quo, o dicho de otra mane­ra; nues­tro nivel de vida. Y si ade­más nos ase­gu­ran que quie­nes mue­ren bajo nues­tros bom­bar­de­ros son segui­do­res de “dic­ta­do­res sátra­pas” (o “daños cola­te­ra­les”), “inte­gris­tas”, “terro­ris­tas”, etc. nues­tra con­cien­cia se tran­qui­li­za y pode­mos dor­mir tran­qui­la­men­te. Ade­más no vemos ries­go de que la san­gre que allí se vier­te nos sal­pi­que. Lo ocu­rri­do en Madrid en 2011 es sólo una excep­ción. Por ahora.

¿Y la izquierda?

En nues­tras socie­da­des sue­le ser la izquier­da la que jue­ga el papel de con­cien­cia crí­ti­ca. Pero pare­ce que la mayo­ría de la izquier­da, fun­da­men­tal­men­te en Euro­pa ha tra­ga­do has­ta el esó­fa­go el anzue­lo del impe­ria­lis­mo “huma­ni­ta­rio”. Con Libia tran­qui­li­za­ron su con­cien­cia con los lemas “Ni OTAN ni Gada­fi” . O lo que es más alu­ci­nan­te; algu­nos dedu­je­ron que un “neo­ca­li­fa­to guia­do por Tur­quía pue­de ser el camino para el socia­lis­mo en la zona.

Con Siria repi­ten con­ti­nua­men­te lo malo que es Al Assad para que­dar­se de bra­zos cruzados.

Como curio­si­dad, el mis­mo día que escri­bo este artícu­lo he oído una ter­tu­lia en una emi­so­ra de izquier­da de Eus­kal Herria. Una de las ter­tu­lia­nas ha comen­za­do a jus­ti­fi­car la agre­sión con­tra Mali esgri­mien­do que la sha­ria vul­ne­ra los dere­chos de las muje­res. Lo mis­mo que hicie­ron en Afganistán.

Pare­ce que la cri­sis del capi­ta­lis­mo Occi­den­tal ha aumen­ta­do la nece­si­dad de inva­sio­nes y agre­sio­nes mili­ta­res, y de masa­cre en masa­cre van cayen­do bajo sus bom­bar­de­ros los Esta­dos “enemi­gos”, y los movi­mien­tos y sec­to­res que le molestan.

Hace unas sema­nas que esta­ba anun­cia­da la agre­sión con­tra Mali; la de Siria con­ti­núa y en los pri­me­ro luga­res de la lis­ta siguen Irán y el movi­mien­to liba­nés Hez­bo­llah. He esta­do bus­can­do en las webs de las orga­ni­za­cio­nes que para mí son más refe­ren­cia­les y com­ba­ti­vas en el ámbi­to del inter­na­cio­na­lis­mo y no he encon­tra­do nada refe­ren­te a lo que está ocu­rrien­do en Mali o en Siria. Ni denun­cia ni tra­ba­jo de concienciación.

El impe­ria­lis­mo avan­za, inclu­so en nues­tro interior.

berria-azala-02-22-txik-220x210

muntaia mali

Eus­ke­raz

Irak, Afga­nis­tan, Libia, Siria…. odo­lez­ko ana­ba­sa bila­ka­tu eta gero Mali-ren txan­da hel­du da uste­ka­bean. Fran­tziar Erre­pu­bli­ka Mali bon­bar­datzen ari da, dio­ten beza­la, han­go biz­tan­leak auke­ra­ko “gaiz­toe­ta­tik” babesteko.

Orain, gaiz­toe­nak Malin sha­ria eza­rri nahi omen duten isla­mis­tak-sepa­ra­tis­tak dira. Ze arra­roa …. ez dau­de Fran­tzia eta Men­de­ba­le­ko gai­non­tze­ko Esta­tuak isla­mis­tak lagun­tzen Siria­ko gober­nua botatze­ko asmoz, lehen Libia­koa­re­kin egin zuten beza­la? Onak dira isla­mis­tak Libia eta Sirian eta gaiz­toak Malin? Utzi ditza­gun gal­de­ra desero­so hauen­tza­ko eran­tzu­nak gerorako.

2012ko api­ri­la­ren 6an Aza­wad-en Aska­pen Nazio­na­le­ra­ko Mugi­men­duak (AANM) bere herria­ren inde­pen­den­tzia alda­rri­ka­tu zuen. Ira­gan men­de­ko des­ko­lo­ni­za­zio pro­ze­suan Fran­tziar Erre­pu­bli­kak arti­fi­zial­ki sor­tu zuen Mali Esta­tua­ren ipa­rral­dean koka­tu­ta dago matxi­na­tu diren tua­re­gen herria, Aza­wad. Inde­pen­den­tzia alda­rri­ka­tu eta gero AANM eta tua­reg isla­mis­ten arte­ko lis­ka­rrak sor­tu ziren.

Edo­no­la ere, Aza­wa­den inde­pen­den­tzia­ren alda­rri­ka­pe­na ez zen izan ez Men­de­ba­le­ko Esta­tu inpe­ria­lis­ten gus­tu­koa ezta Afri­ka­ko Bata­su­na­re­nak ere. Guz­tiak koka­tu ziren inde­pen­den­tzia horren aur­ka. Jarraian eto­rri da era­so mili­tar bat gau­za­tu baino lehen ohi­koa bila­ka­tu den far­t­sa; men­de­ba­le­ko komu­ni­ka­bi­de­tan “iritzi publi­koa” mol­datzea, Nazio Batuen Era­kun­deen babe­sa lor­tu (eta ez bada lor­tzen ber­din dio) eta … alehop! badau­ka­gu Euro­pa­ko poten­tzi baten bon­bar­de­roak berri­ro demo­kra­zia espor­tatzen atze­ra­tu­ta eta basa­tiak diren alpro­ja batzuk zibi­li­zatze­ko. Gurutza­de­tan beza­la, Espai­nia­rrak Ame­ri­ka­ra hel­du zire­nean beza­la…… beti bezala.

mali-bon

Orain­goz ez dago oso gar­bi zein den era­so mili­ta­rra­ren aitza­kia­rik nagu­sie­na; Aza­wa­den inde­pen­den­tzia­re­kin amaitzea ala Malin Esta­tu isla­mis­ta bat eki­di­tea, edo biak batera.

Edo­no­la ere, guz­tiok daki­gu bene­ta­ko hel­bu­ru­rik nagu­sie­na Mali­ren lehen­gaiak eta Gober­nua kon­tro­latzea dela, eta era­so inpe­ria­lis­ta hau “terro­ris­mo yihadista”ren aur­ka­ko borro­ka gisa aur­kez­ten digu­te. Afga­nis­ta­nen aur­ka egin zuten bezala.

Azken aitza­ki honen hari­ra buru­ta­zio batzuk datoz­kit burura.

Men­de­ba­le­ko inpe­ria­lis­moa eta islamismoa

XXI men­de­ko inpe­ria­lis­moak isla­mis­moa­ren feno­me­noa­re­kin zinis­mo erral­doia eta lotsa­ga­bea era­bil­tzen du; batzue­tan ezke­rre­ko inda­rren edo “etsaia” diren Esta­tuen aur­ka alia­tu gisa era­bil­tzen du isla­mis­moa, eta bes­te batzue­tan bere era­so mili­ta­rrak gau­zatze­ko etsai moduan aur­kez­ten du.

-Afga­nis­tan: 1980ko hamar­ka­dan Afga­nis­tan­go gober­nuan Sobie­ta­rrek lagun­tzen zuten eta bere burua ezke­rre­koa eta aurre­ra­koitzat aur­kez­ten zuen alder­di bat zegoen: Afga­nis­tan­go Herri­ko Alder­di Demo­kra­ti­koa (AHAD). Horren aur­ka gaur tali­ban ize­na­re­kin eza­gutzen ditu­gu­nak altxa­tu ziren. Men­de­ba­le­ko Esta­tuek masi­bo­ki lagun­du zituz­ten tali­ba­nak “aska­ta­su­na­ren borro­ka­la­riak” (Bin Laden bes­teak bes­te) deitzen zituz­ten. Sobie­ta­rrak bota eta ezke­rre­ko gober­nua sun­tsi­tu eta gero bote­re­ra hel­du ziren talibanak.

2001ean Esta­tu Batuek Euro­pa­ko Esta­tu batzuek lagun­du­ta Afga­nis­tan inba­di­tu zuten, 20 urte lehe­na­go beraiek babes­tu zituz­ten “aska­ta­su­na­ren borro­ka­la­ri” tali­ba­nak agin­te­tik botatze­ko . Hori baino lehen tali­ba­nak ze gaiz­toak ziren ongi era­kutsi zigu­ten komu­ni­ka­bi­de­tan, esa­te­ra­ko: ema­ku­meei bur­ka era­ma­ten behar­tzen zituz­ten eta Buda erral­doiak sun­tsi­tu zituz­ten. Femi­nis­moa eta Kul­tu­ra inpe­ria­lis­moa­ren aitza­kiak beza­la. Eta inba­sioak eta gudak gaur arte diraute.

Labur­bil­tzen; ezke­rre­ko alder­di bat gober­nu­tik ken­tze­ko bat egin zuten isla­mis­moak eta Men­de­ba­le­ko inpe­ria­lis­moak. Hel­bu­rua lor­tu­ta haien arte­ko kome­riak hasi ziren.

-Libia: den­bo­ran hur­bil­ta­su­na­ga­tik ez da beha­rrez­koa his­to­ria gogo­ratzea. Era­so hone­tan Men­de­ba­le­ko Poten­tziek, Sar­kozy­ren Fran­tzia­ko Erre­pu­bli­ka buru, eta Gol­ko­ko Monar­kiek antim­pe­ria­lis­ta zen Libia­ren Gada­fi­ren gober­nu “etsaia” botatze­ko mili­tar­ki, eko­no­mi­ko­ki eta poli­ti­ko­ki tal­de isla­mis­ta lagun­du zituz­ten. Orain, Gada­fi­ren gober­nua sun­tsi­tu­ta, elka­rre­kin ostia­ka dau­de.

Gogo­ra deza­gun era­so erraz­te­ko Libia­ren Gober­nua­ri buruz­ko mota guz­tie­ta­ko gezurrak islatzeaz gain gure komu­ni­ka­bi­deek isla­mis­ten aur­pe­gi giza­tia­rra era­kus­ten zigu­te­la, “iraul­tzai­leak”, “aska­ta­su­na­ren matxi­noak” eta abar dei­tuz. Afga­nis­ta­nen bezala.

berria-azala-02-22-txik-220x210Labur­bil­tzen; “etsaia” eta antim­pe­ria­lis­ta zen gober­nu bat ken­tze­ko bat egin zuten berri­ro isla­mis­tek eta Men­de­ba­le­ko Esta­tuek. Hel­bu­rua lor­tu­ta haien arte­ko kome­riak hasi dira.

-Siria: Libian ger­ta­tu­ta­koa­ren oso kopia antze­koa da han ger­tatzen ari dena. Bat egin­da dau­de NATO­ko kidea den Tur­kiak kon­tro­latzen dituen isla­mis­tak, Gol­ko­ko Monar­kiek gidatzen dituz­ten sala­fis­tak eta Men­de­ba­le­ko Esta­tuak, berri­ro Fran­tzia­ko Erre­pu­bli­ka buru (orain Hollan­de­re­kin), Siria­ko Al Assad-en gober­nu antin­pe­ria­lis­ta botatze­ko. Auke­ra hone­tan ez zuten NBEa­ren Segur­ta­sun Kon­tsei­lua­ren babe­sa (Erru­siak eta Txi­nak, ez Libia­re­kin beza­la, aur­ka­ko botoa eman zuten) eta haien pla­nak motel­du dira.

Hone­tan ere matxino isla­mis­ten sos­lai bel­dur­ga­rrie­na saia­tu da ezku­tatzen hemen­go komu­ni­ka­bi­de­tan. Gataz­ka nahi baino gehia­go luzatzen ari denez gero eta zai­la­go bila­katzen ari zaie ezku­tatzea Men­de­ba­la­ren alia­tuak diren matxino isla­mis­tek egi­ten dituz­ten tris­kan­tzak eta Siria­ra­ko dau­ka­ten egi­tas­moa: sha­ria. Horre­ga­tik orain saiatzen ari dira des­ber­din­tzen isla­mis­ta onak(Tur­kia­ren alde­ko Siria­ko Arma­da Askea) eta “isla­mis­ta gaiz­toak (Al Quaeda).

-Mali: Zer­ga­tik Afga­nis­tan, Libia eta Sirian bul­tzatzen duten isla­mis­moa ona da eta hain txa­rra Malin dagoe­na? Jus­ti­fi­katzen du horrek bes­te era­so mili­tar odol­tsu bat gau­zatzea? Badi­ru­di baietz, bai­na guz­tiok daki­gu zein­tzuk diren bene­ta­ko arra­zoia; urrea, uranioa….

Zinis­moa, hipo­kre­sia, anker­ke­ria, basa­ke­riak… mai­la kolo­sa­le­tan, mun­du­ko baz­ter horie­tan neu­rri gabe­ko sufri­men­dua eta lapu­rre­tak gau­zatze­ko. Gure botoekin.

Eta gu, zer? Engai­na­tu­ta gaude?

Irak eta Afga­nis­tan inba­sioen aur­ka­ko mobi­li­za­zio han­diak izan ziren Euro­pan gau­za­tu ziren azken sala­ke­ta antin­pe­ria­lis­ta masi­boak. Gero, Libia, Siria, orain Mali…. ez da ia inor mugitzen. Inpe­ria­lis­mo “huma­ni­ta­rioa” eta bere ingu­ru­ko bon­bar­da­ke­ta media­ti­koak lagun­du dute gure gizar­tea begi onez ikus­tea era­so mili­tar hauek. Guk boz­katzen ditu­gun gober­nuek eta alder­diek agin­tzen dituz­te sarras­ki guz­ti hauek.

Bai­na ez gai­te­zen inozoak izan; ez gau­de engai­na­tu­ta. Euro­pa­ko gizar­tee­tan gehie­nak pen­tsatzen du inba­sio eta era­so mili­tar hauen ondo­rio bat sta­tus quo man­ten­tzea dela, bes­te era batean esan­da; gure bizitza mai­la man­ten­tzea. Eta horre­taz gain gure bon­bar­de­roen azpian hil­tzen dire­nak “dik­ta­do­reak”, “satra­pak”, “inte­gris­ta” eta antze­koak (edo “albo­ko kal­teak) dire­la esa­ten badi­gu­te gure kon­tzien­tzia lasaitzen da eta askoz hobe­to egi­ten dugu lo. Gai­ne­ra, ez dugu ikus­ten han isur­tzen den odo­lak gu zipriz­tin­tze­ko arris­ku­rik. Orain­goz, Madri­len 2011an ger­ta­tu zena sal­bues­pe­na da. Iku­si­ko dugu etorkizunean.

Eta ezke­rra?

Libia-gorripidea-rkGure gizar­te­tan gehie­ne­tan ezke­rre­ko sek­to­reak dira kon­tzien­tzia kri­ti­koa­ren pape­ra jokatzen dute­nak. Bai­na badi­ru­di gehie­nek, Euro­pan behin­tzat, inpe­ria­lis­moa­ren “gizatiarra”ren amua hes­te­go­rri­raino iren­tsi dute­la. Libia­ren kasuan “Ez OTAN ez Gada­fi”, leloa­re­kin lasai asko gera­tu ziren inpe­ria­lis­moa­ri aurre ez egi­te­ko. Eta halu­zi­na­ga­rrie­na zena, batzuk NATO­ren kidea den “Tur­kiak gida­tu­ta­ko neo­ca­li­fa­to isla­mi­koa bat sozia­lis­mo­ra­ko bidea izan dai­te­kela” ondo­rioz­ta­tu zuten.

Siria­ren kasuan Siria­ko lehen­da­ka­ria, Al Assad, ze gaiz­toa den erre­pi­katzen dute eten­ga­be besoak gurutza­tu­ta geratzeko.

Detai­le moduan; arti­ku­lu hau idaz­ten nuen bitar­tean Eus­kal Herri­ko ezke­rre­ko irra­ti batean sola­sal­di bat entzun dut. Ber­tan zegoen par­tai­de batek jus­ti­fi­katzen zuen Fran­tzia­ren era­soa Malin sha­ria ezar­tzen eki­di­te­ko, ema­ku­meen esku­bi­deak ber­matze­ko. Afga­nis­tan inba­ditze­ko bur­ka­ren aitza­kia­ren kopia.

Badi­ru­di Men­de­ba­le­ko kapi­ta­lis­moa­ren kri­siak era­so eta inba­sio mili­ta­rren beha­rra han­di­tu ditue­la, eta sarras­kiz sarras­ki bere “etsaiak” diren esta­tuak, mugi­men­du eta sek­to­reak beren bon­bar­da­ke­ten azpian eror­tzen ari dira.

Due­la aste batzue­ta­tik ira­ga­rri­ta zegoen Malin Aza­wa­den aur­ka­ko era­soa hasi da, Siria­koak jarraitzen du eta zerren­da­ren lehe­nen­go lekue­tan Iran edo Liba­no­ko Hez­bo­llah dau­de. Begi­ra­tu ditut niretzat nazioar­te­ko elkar­ta­sun arloan erre­fe­ren­tzia­le­nak eta borro­ka­la­rie­nak diren era­kun­de inter­na­zio­na­lis­ten web­gu­ne­tan eta ez dut txin­tik iku­si Malin edo­ta Sirian ger­tatzen ari dena­ri buruz. Ez sala­ke­ta­rik ez kon­tzien­tzia­zio lanik.

Inpe­ria­lis­moa garai­pe­nak lor­tzen ari da, bai­ta gure buruan ere.

Artikulua gustoko al duzu? / ¿Te ha gustado este artículo?

Twitter
Facebook
Telegram

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *