¡Que recor­ten de don­de no nece­si­ta­mos! TAV Stop!



[Eus­ka­raz]

BEHAR EZ DUGUNETIK MURRIZTU DEZATELA

Abia­du­ra han­di­ko tren-bideak, inoiz itxi dira era­bi­le­ra ez iza­tea­ga­tik, behin erai­kiak izan dire­nean; Hegaz­ki­nik gabe­ko aire­por­tuak, Kotxe­rik gabe­ko auto­pis­tak (SUPERSUR, kasu), eta abar luze bat jasan behar izan du gizarteak…
Euro bat gehia­go AHT-earen obre­tan inber­titzea, bai Eus­kal y‑an, bai Nafa­rroa­ko korri­do­rean gau­za bera erre­pi­katzea litzateke.
Osa­ki­detza eta hez­kun­tza­ra­ko aurre­kon­tuak murriz­tu dituz­ten neu­rrian, Eus­ko Jaur­la­ritzak AHTra­ko aurre­kon­tua %27an han­di­tu du 2012an. Esan beha­rra dago, bes­tal­de, natu­ra­ri eta gizar­tea­ri jada kal­te larria egin dio­ten arren, Eus­kal Y‑a erai­kitze­ko behar dena­ren zati txi­ki bat baino ez dute­la gas­ta­tu, beraz xahu­ke­ta honen zati nagu­sia eki­ditze­ko garaiz gaude.
Egoe­ra negar­ga­rria da: 184.000 baino gehia­go dira lan­ga­be­zian dau­de­nak, eta 900.000 bat per­tso­na bizi dira pobre­zia muga­ren azpi­tik. Azken gober­nuen ara­be­ra, AHTk lan­pos­tuak sor­tzen ditu. Hala ote da? Espai­niar esta­tua abia­du­ra han­di­ko kilo­me­tro gehien duen Euro­pa­ko esta­tua da, eta biga­rre­na mun­duan. Hala ere, lan­ga­be­zi tasa ika­ra­ga­rria da. Lan­pos­tu­rik ez da sor­tzen, kon­tra­tuak Eus­kal Herri­ko lan-hitzar­me­ne­tik kan­po dau­de eta lane­gu­nak ete­nik gabe­ko 12 ordu baino gehia­go­koak dira. Horrez gain, segur­ta­su­na eska­sa da, eta horren ondo­rioz bost lan­gi­le hil dira jada.
Gai­ne­ra, sin­di­ka­tuei debe­ka­tu egin die­te lanak ikus­te­ra joatea.
Ez dago iker­ke­ta bat ere egin­da gure lurral­deak behar duen bene­ta­ko garraio­bi­de­ra­ko beha­rri­za­na­ren ingu­ruan. Soi­lik inpo­sa­tu digu­ten obra farao­ni­ko mal­tzur hau, saku bete-diru­ren tru­ke!… Begi bis­ta­koa da, beraz, bai ala bai erai­ki nahi dute­la eta ez dute­la bere era­bi­le­ran pentsatzen.
Iza­tez, erai­kitzen ari dira gure etor­ki­zu­na hipo­te­ka­tuz; Euro­pa­ri diru gehia­go eska­tuz. Adi­bi­de zehatza dugu Eus­kal Y‑rako injek­ta­tu dute­la 1000 mili­oi euro. Bada­ki­gu, era berean, 30 urte­ra dela, 7 urte­ren segi­dan… Bai­na zen­ba­te­ko intere­sa ordain­du behar­ko dugun ez digu­te esan nahi, badaezpada!…
Hone­kin argi eta gar­bi esan behar dugu, hau zor ile­gi­ti­moa dela, herria­ren kon­tra­ko boron­da­tez egi­ten ari diren zorra, hain zuzen. Eta honen eran­tzu­lea herria ez dela, obra honen pro­mo­to­reak baizik.
Hau dela eta, AHT Gel­di­tu ELKAR­LA­NAk Irai­lak 26ko GREBA OROKORRERAKO deial­dia zabal­tzen dizue eta par­te har­tze­ra ani­matzen zaituzte.
EZ DEZATELA DIRUA KAKALEKURA BOTA!


[Cas­te­llano]

QUE RECORTEN DE DONDE NO NECESITAMOS

Líneas de Tren de Alta Velo­ci­dad cerra­das des­pués de cons­trui­das por no usar­se, aero­puer­tos sin avio­nes, auto­pis­tas sin coches, (como es el caso de la Super­Sur), y un lar­go etc. . Seguir invir­tien­do un solo euro más en la cons­truc­ción del TAV, bien sea en la Yvas­ca, o en el corre­dor Nava­rro, es más de lo mismo.
Mien­tras se recor­tan dere­chos socia­les y se redu­cen las par­ti­das pre­su­pues­ta­rias des­ti­na­das a sani­dad y edu­ca­ción, el Gobierno Vas­co ha incre­men­ta­do en un 27% el pre­su­pues­to del TAV para este 2012. A pesar del gra­ve daño ambien­tal y social pro­vo­ca­do por las obras, has­ta aho­ra se ha gas­ta­do una peque­ña par­te de lo que cues­ta la Y vas­ca y esta­mos a tiem­po de evi­tar la mayor par­te del derroche.
En medio de un pano­ra­ma deso­la­dor, y unas 900.000 per­so­nas vivien­do con ingre­sos infe­rio­res al umbral de la pobre­za en Hego Eus­kal Herria, los dife­ren­tes Gobier­nos han argu­men­ta­do que el TAV pro­por­cio­na pues­tos de tra­ba­jo. Pone­mos en duda esta afir­ma­ción dado que el Esta­do espa­ñol es el país con más núme­ro de kiló­me­tros de alta
velo­ci­dad en Euro­pa y el segun­do a nivel mun­dial, sin embar­go sus cifras de paro son esca­lo­frian­tes. No se crea empleo, los con­tra­tos están al mar­gen de los con­ve­nios labo­ra­les de Eus­kal Herria, jor­na­das de más de 12 horas de tra­ba­jo inte­rrum­pi­do bajo con­di­cio­nes de gran inse­gu­ri­dad labo­ral y que se han sal­da­do has­ta el momen­to con la
muer­te de cin­co tra­ba­ja­do­res y con la prohi­bi­ción a los sin­di­ca­tos de visi­tar las obras.
No hay un solo estu­dio hecho sobre las nece­si­da­des reales de trans­por­te en nues­tro terri­to­rio, mien­tras a gol­pe de talón nos impo­nen estas faraó­ni­cas obras. Pode­mos con­cluir que el nego­cio no está en para qué van a ser­vir, sino en cons­truir­las. Lo están hacien­do ade­más hipo­te­can­do nues­tro futu­ro, pidien­do, más y más dine­ro a Europa.
Como es el caso de la últi­ma inyec­ción de dine­ro a la cons­truc­ción de la Y vas­ca de 1000 millo­nes de euros. Sabe­mos que es a trein­ta años y con una caden­cia de sie­te, pero no se atre­ven a decir­nos los intere­ses que ten­dre­mos que pagar. Esto nos lle­va a decir que esta es una deu­da ile­gi­ti­ma, ya que la están hacien­do con­tra los intere­ses del pue­blo, y que
quie­nes tie­nen que res­pon­der de esto son sus pro­mo­to­res y no toda la ciudadanía.
Es al hilo de esto que des­de AHT­gel­di­tu! ELKARLANA hace­mos un lla­ma­mien­to a secun­dar la Huel­ga del pró­xi­mo día 26.

QUE DEJEN DE TIRAR EL DINERO A LA MIERDA

AHT­gel­di­tu! ELKARLANA

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