Urriak 16 AHTren aur­ka­ko egu­na Hernanin

Hitz bat auke­ratze­ko­tan, bel­dur­ga­rria hau­ta­tu­ko genu­ke geuk. Donos­tia ingu­ru­ko erri­be­ra guz­tiak etxe­bi­zitzaz eta bes­te­la­ko erai­kun­tzaz bete dituz­te, Loio­lan, Her­na­nin eta bes­te toki asko­tan erre­pi­deen artean bizi gara – zen­bat eta zin­tu­roi gehia­go, gero eta itoa­go- eta Uru­mea ibaia­ren ingu­ruan pila­tu­ta­ko erai­ki­nek uhol­de arris­kua area­gotzen dute Astigarran.

Base­rri lurrak por­la­na­ren azpian des­age­rra­ra­zi dituz­te eta horie­kin bate­ra ber­tan ekoiz­ten ziren eli­ka­gaiak ere. Eta jate­koa? Non­dik eka­rri behar­ko dugu? Zen­bat ener­gia gas­ta­tuz eta zen­bat kutsa­du­ra sortuz?

Abia­du­ra han­dia, herri bate­tik bes­te­ra auto­pis­taz edo­ta abia­du­ra han­di­ko tre­nez, zehar­katzen dugun lurral­dea hile­rria bai­litzan, herrien eta per­tso­nen arte­ko harre­ma­ne­ta­ra­ko leku­rik uzten ez duen garraio ere­du gares­ti eta eli­tis­ta bul­tzatzen dute ins­ti­tu­zio eta enpre­sek. Por­la­na nonahi eta natu­ra zein per­tso­nen­tzat gero eta leku gutxiago.

Eta orain AHTa erai­kitze­ko obrak

Bada­tor hemen da, aurre egi­ten ez badie­gu AHTa erai­kitze­ko obrak bereha­la hasi­ko dira Her­na­nin eta Uru­mea bai­la­ran. Her­na­nin obren kos­tuak uda­la­ren 50 urte­ta­ko aurre­kon­tua supo­sa­tu­ko luke, base­rri lur anitzak por­la­na­ren azpian buka­tu­ko luke­te, zen­bait per­tso­nak bere bizi­mo­dua alda­tu behar­ko luke eta tren­bi­deak gure ingu­rua­re­ki­ko harre­ma­nak eten egin­go lukeen harre­sia bila­ka­tu­ko litza­te­ke. Gu geu gero eta itoa­go, urrun zegoe­na ger­tua­go bai­na ger­tu zegoe­na gero eta urru­na­go, herriak eta lurral­deak erdi­bi­tu­ko bai­li­tuz­ke trenak.

Egun, Donos­tia­tik Bil­bo­ra hel­tze­ko ordu­be­te­ko bidaia dugu auto­bu­sez eta Gas­te­zie­ra ordu t’erdikoa. Zer ira­ba­zi­ko genu­ke AHTa­re­kin? Honen ingu­ruan nor­be­rak haus­nar­ke­ta egi­tea pro­po­satzen dizuegu.
Eta zer gal­du­ko genu­ke AHTa­re­kin? Hone­taz jar­du­te­ko Her­na­nin urriak 16an izan­go dugun AHTren aur­ka­ko egu­nean par­te har­tze­ra gon­bi­datzen zaituztegu.

Urriak 16, AHTren aur­ka­ko egu­na Hernani

PROIEKTU TXIKITZAILE GUZTIAK GELDITU!!
URUMEA BAILARA BIZIRIK!!
 

En el mes de Julio el Gobierno Vas­co anun­cia­ba la lici­ta­ción de tres nue­vos tra­mos de la Y Vas­ca (TAV) en Eus­kal Herria, tra­mos que afec­tan a las pobla­cio­nes de Her­na­ni, Urnie­ta, Andoain, Ezkio-Itsa­so y Antzuo­la. Esto quie­re decir que si las cosas no cam­bian, no tar­da­re­mos mucho en ver los mon­tes y los valles que nos rodean com­ple­ta­men­te des­trui­dos en nom­bre del pro­gre­so y en bene­fi­cio del Capital.

Hemos de recor­dar que en Her­na­ni la des­truc­ción se tra­du­ci­rá en un túnel des­de Urnie­ta a Her­na­ni de 2157m segui­do de un via­duc­to de 170m sobre la rega­ta Uban, más allá entra­rá por el mon­te crean­do una enor­me trin­che­ra y desem­bo­ca­rá en otro via­duc­to de 780m sobre las sidre­rías de Altzue­ta e Ipa­rra­gi­rre. En ese mis­mo pun­to cru­za­rá el Uru­mea, para des­pués entrar en otro túnel de 769m que conec­ta­rá con el tra­mo de Asti­ga­rra­ga a la altu­ra de Aka­rre­gi. La peor par­te se la lle­va­rá el río Uru­mea y todo el valle que lo rodea. Ade­más de esto, Ama­lu­rra ten­drá que sopor­tar nue­vas pis­tas de acce­so por el mon­te, tone­la­das de escom­bros crean­do nue­vos mon­tes muer­tos y miles de camio­nes cir­cu­lan­do y con­ta­mi­nan­do todos los días.

No pode­mos dejar de ver el TAV como lo que es, un a par­te cla­ve para el desa­rro­llo del Capi­ta­lis­mo glo­ba­li­za­do, sis­te­ma que nece­si­ta de gran­des infra­es­truc­tu­ras que mue­van capi­tal, mer­can­cías y eli­tes buro­crá­ti­cas. Es por eso que la cri­ti­ca al TAV debe exten­der­se a las otras macro­in­fra­es­truc­tu­ras que nos rodean, como la inci­ne­ra­do­ra, la auto­vía del Uru­mea, el super­puer­to de Pasaia, etc, ya que si vemos éstas como un todo, como una for­ma de enten­der y con­ce­bir el mun­do (mate­ria­lis­ta, capi­ta­lis­ta, patriar­cal, con­su­mis­ta, indi­vi­dua­lis­ta, etc) sabre­mos muy bien que para aca­bar con el TAV tam­bién debe­re­mos de aca­bar con el Capi­ta­lis­mo y viceversa.

Por todo ello y una vez más, hace­mos un lla­ma­mien­to a exten­der la lucha y, median­te la auto­or­ga­ni­za­ción, es decir, nues­tra pro­pia capa­ci­dad de orga­ni­za­ción a tra­vés de la auto­ges­tión, la des­obe­dien­cia y la acción direc­ta, pare­mos de una vez por todas este sin­sen­ti­do desarrollista.
Por­que el TAV no es solo un tren, sino una for­ma de enten­der el mun­do, y por­que nos nega­mos a lle­var el fére­tro de nues­tra madre…

16 de OCTUBRE, Día CONTRA el TAV en HERNANI…

Todxs a la lucha!!
 

EGITARAUA

9:30etan GINKANA MENDIETAN (Irtee­ra Tilosetatik)
14:00etan BAZKARI HERRIKOIA (Tilo­se­tan)
eta ondo­ren Kan­tau­to­reak: Man­ta­la No! eta Ania
19:00etan KALEJIRA (Irtee­ra Tilosetatik)
21:00etan BIDEOEMANALDIA (Tilo­se­tan)
“AHTren aur­ka­ko ekin­tzen proiekzioa”
22:00etan KONTZERTUA (Tilo­se­tan)
Kao­sa­re­ne­ra­soaK, Ner­vio­sah, Fie­mo eta Koman­do Itinerante

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